...

Regler og diætmenu på boghvede grød, anmeldelser af dem, der har tabt sig

Boghvede grød regler og diætmenuer har vist sig at være virkelig effektive for personer, der ønsker at tabe sig. Anmeldelser fra brugere viser, at regler og diætmenuerne på boghvede grød har bidraget til deres vægttab samt sundhed og velvære - uden at skulle gå på kompromis med smagen.

Indholdet af artiklen

Når man taber sig, bruges ofte en type produkt. Boghvede grøddiet vil være en fremragende mulighed, fordi den bevarer en følelse af fylde i lang tid. Grød giver hurtigt en energi boost til kroppen, er nyttig i dens vitaminsammensætning og er let at tilberede. Du kan følge en diæt efter at have konsulteret en læge og fortroligt dig med kontraindikationer. Mange kommer godt med at vide, hvordan man laver boghvede grød..

Er det muligt at tabe sig på boghvede

Boghvede-slankning giver fremragende resultater, der varer fra tre dage til to uger. På grund af den høje ernæringsværdi af boghvede grød, tåles kosten let. Samlet antal kalorier pr. Dag er cirka 970 kalorier, men sult mærkes ikke. Brug af korn med oprindeligt stor overvægt fører undertiden til et tab på op til 15 kg på 14 dage, overskydende fedtforbrænding og cellulite elimineres.

Hvis du følger en diæt, kan du kun spise boghvede grød, dampet på en speciel måde. Vigtige regler for at tage boghvede grød er afvisning af krydderier og salt, forbuddet mod at spise efter seks om aftenen. Ud over at tabe sig, hjælper kosten med at rense kroppen, rydder op i leveren og nyrerne, forbedrer trivsel, hudtilstand.

boghvede

Hvordan man taber sig på boghvede

Under kosten tages kun boghvede til vægttab og flere produkter fra et lille sortiment. Den største ledsager af grød er en procent kefir. Det er tilladt at drikke det sammen med korn eller separat (ved sengetid), det hjælper med ikke at “løsne sig”, giver en følelse af fylde. Boghvede diæt involverer brugen af ​​rent vand af piger og kvinder op til 2 liter om dagen, samt at tage multivitaminer.

En gang hver 2-3 time skal du spise dampet boghvede gryn-kerne i små portioner, drikke vand mellem måltiderne. Hvis du føler dig svær sult, er det tilladt at introducere et par friske grøntsager i kosten og en ekstra del af skålen, hvis du ikke har råd til det. Ernæringseksperter rådgiver, før de taber sig på boghvede grød, tilbringe en losning dag på det. Hvis fornemmelserne er behagelige, er vægten væk, kan du fortsætte kosten.

Nyttige regler for ernæring efter en diæt og en jævn udgang fra den vil være nyttige for alle at tabe sig:

• gradvist komme ud af processen: spis morgenmad æg og brød, frokostsuppe eller kød salat, frokostblanding til morgenmad;
  • inkluderer vegetabilske salater, fisk, fjerkræ uden fedt, usødede frugter;
  • kun en gang om ugen, tillad dig selv et af de forbudte produkter).

Kontraindikationer for en diæt på boghvede er følgende faktorer, hvor det simpelthen er farligt at overholde dietten:

• svag immunitet;
  • lavt hæmoglobin, lavt blodtryk;
  • diabetes, graviditet, amning;
  • kroniske sygdomme;
  • overvægt mindre end 5 kg.

Bivirkninger ved at følge en boghvede diæt kan være følgende:

• træthed, apati, døsighed;
  • hovedpine;
  • handicap.

Sådan dampes boghvede natten over

Den mest effektive og populære er den dampede boghvede diæt, som skal tilberedes på en speciel måde. Et halvt kilo korn hældes halvanden liter kogende vand, indpak panden med et tæppe natten over. Termos vil desuden opretholde temperaturen på skålen, hvilket giver dig mulighed for at indtage grød i lang tid .. Mængden af ​​boghvede grød beregnes pr. Dag.

Dampet boghvede

Sådan tilberedes boghvede til vægttab

For at gøre kosten på boghvede mere forskelligartet kan grød koges og ikke fordampes, men det gøres på en lignende måde. Hæld kornet med koldt vand om aftenen i forholdet 1: 2, kog op og lad det simre med låget åbent over høj varme, indtil fugtigheden fordamper. Dæk, vent yderligere seks minutter, dæk gryden med et tæppe natten over. Om morgenen opdeles grød i portioner. Hvis der er kefir i kosten, hæld det med korn eller drik en halv time efter at have spist.

Boghvede Diæt Til Vægttab

En boghvede diæt, der er almindelig blandt kvinder, har mange positive egenskaber: den forbedrer konditionen i kroppen, eliminerer fedt og cellulite. De første fem kg overskydende kropsvægt går på en uge, og hvis kosten følges, er det muligt at tabe 15-20 kg inden for en halv måned. For at opretholde normal vægt skal du gentage processen to gange om året. Ud over den stive mono-diæt er der en let mulighed – du kan tilføje hård ost, grønne grøntsager, frugter, kogt magert kød til boghvede.

En diæt med boghvede til vægttab i en uge eliminerer et par kg, når kun grød, kefir og undertiden æbler er inkluderet i kosten. Du bør opgive saucer, krydderier, ketchup, mayonnaise, mælk. For at forbedre smagen er det tilladt at tilføje nogle tørrede frugter (5-6 frugter af tørrede abrikoser eller svisker), en teskefuld honning, frisk løg eller grøn løg, vegetabilsk olie og naturlig yoghurt til grøden.

Forbudet mod at spise under kosten gælder bananer, druer, persimmoner, fedt kød. Det er uønsket at drikke naturlige juice, der øger appetitten, drikker chokolade og kulsyreholdige drikke. Gør udgangen glat – ikke misbrug de forbudte fødevarer, ellers vil fedtet vende tilbage i et øget volumen. For at opretholde effekten skal du glat introducere proteiner, kød, fisk, grøntsager i kosten.

Mono-diæt

Den enkleste tilgængelige mulighed betragtes som en boghvede mono-diæt, hvor kun dampet grød spises i tre dage. Denne type vægttab må bruges i en faste dag. Opdel et pund grød i lige store måltider, spis hver 2,5 time, drik vand i pauserne. Det er tilladt at medtage en liter kefir med lavt fedtindhold, et par sure æbler, en appelsin i kosten. For at lette afvisning af slik skal du tilføje lidt tørret frugt til grøden. Ud over vand kan du drikke en kop kaffe eller grøn te om morgenen.

Orange skiver og blomst

I 3 dage

Hvis målet om at tabe sig er et tab på 2-3 kg, hjælper en diæt på boghvede i 3 dage med en varieret diæt. Under den, under morgenmaden, spises dampet usaltet grød uden olie med en ske honning og et par tørrede frugter. I frokostmenuen er det tilladt at tage bagt ikke-stivelsesholdige grøntsager, fedtfattigt kød, dampfisk. Om aftenen spiser boghvede grød og drikke et glas kefir. Lækker gryderet kan fremstilles af korn.

7-dages diæt

Hvis du følger processen korrekt, hjælper boghvede diæt i 7 dage med at miste et kilogram om dagen. på dette tidspunkt kan du spise dampet frisk grød uden at krydre. Om morgenen er det tilladt at spise en skefuld honning fortyndet med vand, drikke kefir om eftermiddagen før måltider i en halv time eller efter det efter en lignende periode. Der er ingen begrænsninger på indtagelse af stille vand, men du kan ikke tage mineralvand. Hvis menuen med boghvede-diet i en uge er for hård, skal du tilføje coleslaw, friske urter, frugter til den. Ved afslutningen af ​​diætperioden kan du tilføje citronsaft og urter til grød.

Diæt i 14 dage

En boghvede diæt til vægttab på 14 dage betragtes som streng, hvor kun korn uden kød, mælk, kylling og fisk er tilladt. Det sidste måltid fremstilles fire timer før sengetid, salt, krydderier, sukker, krydderier skal kasseres. Spis et pund dampet grød i en dag, drik to liter vand og om ønsket en liter kefir. Du kan drikke grøn te, tilføje æbleskiver, svisker, usødede rosiner, tørrede abrikoser og honning til variation i boghvede.

Boghvede Diæt med Kefir

For at lette ernæring og reducere strenge restriktioner anbefales en boghvede diæt med kefir pr. Uge. I syv dage i kosten er usaltet boghvede grød dampet med kogende vand uden krydderier, en liter kefir er tilladt. Opdel et pund korn i lige store doser, spis det i lige store portioner med intervaller på 2,5 timer. Tag kefir en halv time før måltiderne, 30 minutter efter, eller hæld boghvede gryn med dem i stedet for vand. Det er tilladt at tilsætte kanel, tørrede frugter til en gæret mælkekefirdrink. Derudover skal du ifølge instruktionerne drikke meget mineralvand.

Tabellen viser tre muligheder for at følge en diæt, der adskiller sig i sammensætningen af ​​menuen morgenmad, frokost og middag:

Diætversion

Morgenmad

Aftensmad

Aftensmad

1

100 g grød, en halv kop kefir

200 g grød, et glas stille vand, vegetabilsk salat med vegetabilsk olie

100 g grød, en halv kop kefir, brød

2

100 g grød, en halv kop kefir, æble

100 g grød, yoghurt, agurk

3

100 g grød, en halv kop kefir, cottage cheese

200 g grød, et glas vand, kogt oksekød eller fiskekoteletter, kyllingebryst ifølge en diætopskrift

100 g grød, en halv kop kefir

Boghvede diæt: anmeldelser og resultater af tabe

Opmærksomhed! Oplysningerne i artiklen er kun til vejledning. Materialer i artiklen kræver ikke selvbehandling. Kun en kvalificeret læge kan stille en diagnose og give behandlingsanbefalinger baseret på de individuelle egenskaber hos en bestemt patient.

Hagen Laerer
Anbefalinger og rådgivning på alle livsområder